020 3690510 [email protected]

Wil je weten hoe je meer klanten binnen kan halen via je website?

Wellicht wil je een nieuwe site laten maken of je bestaande bedrijfswebsite verbeteren.

Uiteindelijk, is het doel dat je meer business via online kanalen kunt binnenhalen.

Hoewel dit voor veel ondernemers belangrijk is, zijn veel websites niet goed geoptimaliseerd om te zorgen voor nieuwe klanten.

Hoe kan je ervoor zorgen dat potentiële klanten die je website bekijken contact opnemen en graag zaken met je willen doen?

Wij geven in dit artikel 6 slimme trucs die je direct kunt toepassen voor meer bedrijfsresultaat.

Hierdoor zal je investering in een nieuwe site meer return on investment opleveren. Ook kan je deze tips gebruiken voor het verbeteren van je bestaande webpagina’s.

De tips in dit artikel kunnen worden toegepast op websites van kleine en grote ondernemingen. Ze werken voor elk bedrijf dat aanwezig is op internet.

Truc 1: Gebruik call to action knoppen op je site

Wanneer potentiële klanten op je website kijken, moeten ze geleid worden naar het voltooien van een gewenste actie. Je wilt immers dat ze een offerteaanvraag doen, contact opnemen, een proefperiode aangaan of direct iets kopen.

Het is belangrijk dat jij bepaalt wat de meest gewenste actie is die jij wilt dat de bezoeker voltooid. Nadat je dit hebt bepaalt ga je op strategische plekken op je website call to action knoppen plaatsen. Dit zijn opvallende knoppen binnen het design met teksten zoals:

  • Neem contact op
  • Vraag offerte aan
  • Bestel nu

Een visueel voorbeeld van call to action knoppen kan je vinden onderaan de homepage van onze Business Website.

Dit is een voorbeeld van een call to action plaatsen op je homepage. Eerst geef je de bezoeker een indruk van je kwaliteiten en de voordelen van je dienst. Daarna staat er onderaan een call to action om contact op te nemen.

Als de bezoeker hier op klikt wordt hij doorgestuurd naar een contact formulier. Andere plekken waar je een call to action knop kan plaatsen zijn op productpagina’s of prijzenpagina.

Truc 2: Verdiep je in een content strategie

Potentiële klanten zijn niet alleen opzoek naar je producten of diensten. Ze zijn ook opzoek naar waardevolle informatie die ze kunnen gebruiken om een goede koopbeslissing te maken.

Via een content strategie kan je potentiële kopers voorzien van de waardevolle informatie waar ze naar opzoek zijn. Dit kan door middel van het bijhouden van een blog met artikelen en het schrijven van whitepapers.

Het voordeel van het delen van goede content is dat je jezelf neerzet als expert op je vakgebied. Potentiële klanten doen natuurlijk liever zaken met iemand die verstand van zaken heeft. Zo simpel is het!

Ook heeft het plaatsen van blogartikelen een gunstig effect op je ranking in Google. Wanneer je zoekwoorden in je blogs gebruikt is dit effect nog sterker.

Truc 3: Bouw een e-maillijst op

E-mailmarketing is nog steeds één van de beste manieren van online marketing. Uit onderzoek van Mckinsey blijkt dat e-mail marketing 40 keer effectiever is dan social media in het werven van betalende klanten.

Tegenwoordig wordt er veel aandacht besteed aan social media. Dit is terecht want je kunt veel halen uit social media. Het is echter nog steeds zo dat e-mail marketing in 2016 volgens veel experts meer oplevert.

Het loont nog steeds om een e-mail database op te bouwen waar je e-mails met aanbiedingen of nieuwe diensten aan kunt sturen. Focus niet alleen op social media want dan loop je een hoop klanten mis.

Een e-mail database kan je het beste opbouwen door middel van het geven van waarde. Een klassieke manier van waarde geven is het aanbieden van een whitepaper/pdf met premium tips in ruil voor een e-mail adres.

Een goede plek om dit te doen is onder je artikelen of in een pop up. Pop ups hebben een slechte naam, maar ze werken ontzettend goed bij het converteren van bezoekers naar je nieuwsbrief.

Truc 4: Gebruik copywriting woorden op je bedrijfswebsite

In de teksten op je website wil je potentiële klanten overtuigen van je diensten of producten. Daarnaast wil je dat ze je blogartikelen lezen, zich aanmelden voor je nieuwsbrief en je marketing e-mails openen.

Vandaar dat het loont om copywriting woorden te gebruiken die bewezen effectief zijn in het overtuigen van mensen. Een aantal van zulke woorden zijn:

Jij
Jij maakt een persoonlijke indruk en zorgt ervoor dat iemand zich direct aangesproken voelt.

Gratis
Wanneer je iets gratis kan weggeven op je website dan is het heel krachtig om dat ook met gratis aan te duiden. Mensen houden nou eenmaal van gratis dingen!

Omdat
Een woord waarvan uit psychologisch onderzoek blijkt dat deze zeer effectief is om mensen een bepaalde actie te laten voltooien.

Direct
Als jij een bepaalde actie moet voltooien, dan is het prettig als je gelijk wat krijgt. We zijn zeer geneigd om direct resultaat te willen en met het wordt direct spreek je dit deel effectief aan.

Nieuw
We willen allemaal graag het nieuwste van het nieuwste. Dat is namelijk ook het beste! Gebruik het in je voordeel.

Je kunt deze woorden op verschillende plaatsen gebruiken zoals in je call to actions, paginatitels, blogtitels, subtitels, e-mail onderwerpen, slogans en het begin van paragrafen.

Truc 5: Laat een bedrijfsvideo maken

Als een bezoeker op je bedrijfswebsite komt, wilt hij meer weten over je bedrijf en diensten. Naast het lezen van tekst is een bedrijfsvideo een zeer effectieve manier om in korte tijd je diensten toe te lichten. Een aantal voordelen van video zijn:

  • De combinatie tussen beeld en gesproken woorden maakt het mogelijk om een product of dienst met meer helderheid uit te leggen
  • Extra betrouwbaarheid en menselijkheid wanneer een vertegenwoordiger van je bedrijf of jijzelf als ondernemer in beeld komt
  • Het overbrengen van een bepaalde sfeer en emotie is veel beter mogelijk met video dan met tekst
  • Een video kijkt men vaak tot het einde omdat het niet veel inspanning vergt om de video te blijven volgen

Een bedrijfsvideo komt vaak het beste tot ze recht op een homepage van een website. Je zorgt hiermee voor een goede binnenkomer en het is voor de bezoeker meteen duidelijk wie je bent en wat je doet.

Truc 6: Zorg voor een responsive website

Vrijwel iedereen heeft een smartphone met internet. Potentiële klanten zullen je website zonder twijfel op hun mobiel bekijken. Deze klanten zal je mislopen als je website niet geschikt is voor mobiele apparaten. Dat is natuurlijk zonde!

De oplossing voor dit probleem is het laten maken van een responsive design. Dit is een design dat zich automatisch aanpast aan het scherm van de gebruiker. Hierdoor zorg je ervoor dat mensen op een tablet of mobiel prettig kunnen navigeren door je website.

Bezoekers die je site bekijken via mobiel kunnen op deze manier de gewenste informatie vinden en eenvoudig contact opnemen. Vraag dus altijd na bij je webdesigner of je nieuwe design responsive is of laat je huidige website omzetten in een responsive design.

Tot zover onze 6 slimme trucs voor meer klanten via je bedrijfswebsite. Heb jij aan de hand van de tips nog vragen?

Stel deze dan in de comments onder dit artikel en wij zullen je vragen persoonlijk beantwoorden.

Ken jij nog een ondernemer of iemand in je netwerk die kan profiteren van onze tips? Dan kan je ons artikel altijd delen.